Bilag 5 – Kvalitetssikring og opfølgning

Dette bilag beskriver niveauet for kvalitetssikring og opfølgning på de serviceniveauer, som bliver fastsat i denne Risikobaserede Dimensionering.

Nedenstående tabel viser, hvilke afrapporteringer der vil ske til Beredskabskommissionen.

Servicemål

Kvalitetssikring og opfølgning

Stationer, mandskab og materiel

Afrapportering ved ændringer

Responstider og indsatsvarighed

Kvartalsvis kvalitetsrapport med udrykningsstatistik

Samarbejde og assistancer

Afrapportering ved indgåelse af nye aftaler eller ændringer i eksisterende

Forebyggelse

Kvartalsvis kvalitetsrapport inkl. statistik om brandsyn

I bilag 5.1 til 5.4 er opgjort udrykningsstatistik for perioden 2020 til og med juli 2023.

Derudover vil bilag 6 - Fremtiden - årligt blive forelagt for Beredskabskommissionen. Bilaget opdateres således en gang årligt, hvorefter eventuelle tiltag besluttes i Beredskabskommissionen.

Udover afrapportering til Beredskabskommissionen bliver der månedligt udarbejdet kvalitetsrapport og stationsstatistik med udrykningsstationstik, som blandt andet viser afgangstider på første køretøj samt øvrige køretøjer og gennemsnitlig responstid pr. station pr. måned. Denne afrapportering anvendes til løbende af følge op på overholdelse af serviceniveau på den enkelte station.

Foruden ovenstående afrapportering til Beredskabskommissionen, sker der løbende taktisk træning, ISL erfamøder og evalueringer efter indsatser for at udlede læring mv.

Delkonklusion - Planlægning af redningsberedskabet

Antallet af fastansatte er et udtryk for der serviceniveau, som kan ydes i forhold til såvel drift som udvikling. Med den nuværende bemanding er det muligt at levere de opgaver, som er beskrevet i bilaget.