ABA-anlæg
Tekniske installationer som et brandsikringsanlæg (ABA-anlæg) skal altid udføres efter aftale med Beredskab & Sikkerhed.
Oprettelse af nye ABA-anlæg
Ved oprettelse af nye ABA-anlæg skal følgende materiale fremsendes til Beredskab og Sikkerhed:
- Udfyldt og underskrevet "Bilag F – Tilslutningsaftale"
- Udfyldt og underskrevet "Bilag B – Kontaktpersoner"
- Godkendt 1. inspektions af ABA-anlægget, foretaget af akkrediteret virksomhed.
- Tilkørselsplan, jf. Bilag A
- Desuden skal der være monteret en nøgleboks indeholdende en hovednøgle, jf. Bilag A.
Dokumenter skal fremsendes til vagtcentral@bsik.dk.
Ændringer til et eksisterende anlæg
Ved ændringer til et eksisterende anlæg:
Hvis du har brug for at ændre kontaktpersonerne til dit ABA-anlæg, skal "Bilag B – Kontaktpersoner" udfyldes og fremsendes til Beredskab & Sikkerhed.
Hvis du ønsker at nedlægge et eksisterende ABA-anlæg, skal "Bilag C – Nedlæggelsesaftale" udfyldes og fremsendes til Beredskab & Sikkerhed.
Skal et ABA-anlæg overdrages til en ny ejer, f.eks. i forbindelse med salg af ejendom, skal "Bilag D – Overdragelsesaftale" udfyldes og fremsendes til Beredskab & Sikkerhed.
Skal jeres ABA-anlæg serviceres i en længere periode, typisk mere end en uge, skal "Bilag E – Aftale om langtidsservice" udfyldes og fremsendes til Beredskab & Sikkerhed.
Har du et ønske om et ændre i alarmtransmissionen på dit ABA-anlæg, f.eks. fra én udbyder til en anden, skal "Ny alarmtransmission til eksisterende ABA-anlæg" udfyldes og fremsendes til Beredskab & Sikkerhed.